logo

Rejestry VAT od 1 stycznia 2018.

2017-11-04 13:41

Od 1 stycznia 2018r. ewidencje (rejestry) prowadzone na potrzeby podatku VAT tylko za pomocą programów komputerowych. Tym samym zniknie możliwość prowadzenia "ręcznych" ewidencji. Nowelizacja ustawy o VAT od 1 stycznia 2018 wprowadza obowiązek dla czynnych podatników VAT prowadzenia ewidencji w formie elektronicznej przy użyciu programów komputerowych (znowelizowany art. 109 ust. 8a ustawy o VAT). Jeżeli dotychczas podatnik VAT prowadził ewidencje w formie papierowej wypełniając je ręcznie od 1 stycznia 2018r. będzie zobowiązany do nabycia programu, który umożliwi prowadzenie tych ewidencji w formie elektronicznej. Co wiązać się będzie ze sporymi wydatkami na zakup licencjonowanego programu, komputera, drukarki, starty czasu na naukę obsługi programu itp. Prostszym rozwiązaniem jest powierzyć te czynności firmie zewnętrznej (Biuro Rachunkowe), która będzie na jego zlecenie rozliczać m.in. podatek VAT. W ramach usługi będzie sporządzać w/w ewidencje w formie elektronicznej przy zastosowaniu programu komputerowego oraz będzie miała możliwość realizacji drugiego obowiązku nałożonego również od 1 stycznia 2018 roku na czynnych podatników VAT, tj. przekazywania plików JPK.

Wróć
Copyright by Optimo Modo Powered by LekkiCMS

Biuro polecane przez iKsiegowosc24